10 maja 2015

PROLOG + tech.note


TAK! TAK! TAK!
To już! Zaczyna się oficjalnie!!! Mamy prolog "Zakonu Bezdomnych"

 Nie zachwyca, bo to praktycznie sam tekst na pięciu stronach... ale można podziwiać już troszku mojego malarskiego kunsztu :D Rozbryzgi kawy i herbaty (owocowej!) w tle, oraz niewielkie obrazeczki na samym początku, malowane odręcznie farbami "Белые Ночи" czyli białe noce, z serii "Petersburg", tak jak i reszta komiksu, naprzemiennie z akwarelami "Cotman" Winsor&Newton

 Właśnie, miała być krótka notka techniczna!

 Bąbelki/dymki. Jak czytamy??
 W prologu pojawiają się 3 mówiące postaci, ich dymki oznaczyłam różnymi kolorami, aby było wiadomo, która postać co mówi.
 Między dymkami "od tej samej postaci" widać często kolorowe kreski - haczyki. Ich obecność oznacza, że w tym miejscu przeskakujemy z czytaniem do wypowiedzi drugiej mówiącej postaci, a potem z powrotem - wracamy do wypowiedzi pod haczykiem, lub, jeśli nie ma dymków innych postaci, to po prostu czytamy ciągle. Wtedy haczyki maja tylko funkcję krótkiego przerywnika w wypowiedzi lub służą do rozdzielenia dużej ilości tekstu - wzgląd czysto estetyczny.

 Czytamy po europejsku - od lewej do prawej :)

 Czytamy "stopniowo", czyli od najwyżej położonego dymka do najniżej położonego.

UWAGA!
 Trochę zmodyfikowałam jedną zasadę w prologu. Mianowicie bardziej nadrzędne jest u mnie czytanie od góry do dołu, niż od lewej do prawej. To znaczy, że jeśli mamy dwa lub więcej dymki w kadrze, to zaczynamy czytać od tego, który jest najwyżej.
 Ponadto, postać z granatowymi dymkami, jest jakby "wiodąca" i to głównie ona zaczyna wypowiedzi, chociaż jej dymki są całkiem z prawej. Ale ułatwiłam wam tu sprawę, poprzez właśnie rozmieszczenie dymków na różnych wysokościach ;)


Aby wszystko ładnie podsumować - wstawiam przykładową stronę z dymkami ponumerowanymi wg kolejności czytania!



Zagmatwane? :D
 Nieee
Komiksy czyta się intuicyjnie, szybko nabierzecie wprawy ;)
To tyle z informacji dla zielonych :D Zapraszam do lektury krótkiego prologu.

PROLOG










Komentarze mile widziane ;)
Wszelkie uwagi - czy płynnie się czytało, czy układ jest zbyt skomplikowany, czy sytuacja jest zrozumiała...
albo czy po prostu się podobało, czy nie :)

z Panem Bogiem!




3 komentarze:

  1. Noo spoko, czekam na pierwszy rozdział :D pomysł z prologiem dość interesujący, choć wolałabym popatrzeć już na jakieś obrazki :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cooooraz bliżej, cooraz bliżej, będą i obrazki ^^

      Usuń
  2. Zacznę od narzekania - mam już swoje lata, więc można się tego spodziewać. Nie cierpię tej opcji komentarzy.... Grr.. próbowałam cooś napisać i mi wszystko zjadło, jak chciałam to opublikować...
    W każdym razie pisałam, że sprytnie ten prolog zorganizowałaś, bo minimalnym kosztem. I człowiek nabrał ochoty na więcej :D

    OdpowiedzUsuń